måndag 30 juli 2007

Tant anno 2007

Nu börjar jag äntligen få lite struktur på bröllopsklädseln. Man skulle ju nästan kunna tro att det är jag som ska gifta mig, så självcentrerad som jag varit den sista tiden gällande utstyrsel, men det är alltså en av mina bröder som ska bli äkta hälft. På de två andra brödernas vigslar har jag och nästan alla andra i familjen haft leksandsdräkter, men trots att det är enhetligt och ganska stiligt så är det inte vare sig bekvämt eller lämpligt att ha när man ska amma. För att inte tala om hur varmt det kan vara med ylle & lager på lager i solen! Ska bli skoj att ha något annat för en gångs skull. Dressen gör sig inget vidare på galge, hoppas det blir snyggare på... (jo jag har provat men vi har ingen helspegel i det hära huset så jag är inte 100 på hur det ser ut)



Kläderna skulle kunna tillhört en tant på 60-talet, men det är sandaletterna som avgör om man blir lite mer 2000-tals-aktig tror jag!




Brukar försöka undvika högklackat men för en kväll ska det väl gå an. Blir 1,85 m ö h i dem, får se om några andra än bröderna (samtliga över 1,9 m långa) vågar bjuda upp till dans...

Fånigt nog tror jag att det får bli detta halsbandet istället för fågelsmycket jag gjorde för två veckor sen. Det försvann liksom under kragen. Det turkosa låg ihop med några andra i en 10 kronorspåse jag köpte på loppis förut i somras, var helt tilltrasslat men det gick att reda ut. Härligt kitchigt i plast! Eller ska jag ta det andra? Får väl packa ned båda och lotta när det blir dags, hehe. Varför ska man vara så himlans velig? Åsså är man ju ogift me, liksom yngsta lillebrorsan!

Inga kommentarer: