måndag 14 januari 2008

Nätt kasse

I brist på symaskinsaktivitet får quick-knitmojängen (från Panduro) komma till användning lite. Har haft ett spräckligt bandgarn liggande länge & väl utan att veta vad jag ska göra av det. Så fick jag en idé att man kanske kan göra en väska, vilket egentligen var tanken från första början. Ett nystan offrade jag på projektet, och har sen ett kvar till annat, vad nu det ska bli? Hur som helst blir det en väldigt elastisk kasse, både på bredden och höjden. Handtagslösningen har jag inte kommit på än, förmodligen blir det påtade snören som träs i upptill. Skulle kunna passa bra att ha smutstvätt i på resor, så slipper man den träliga plastkassen som är alldeles för tät.

Håller på att försöka bestämma mig vilken japansk pysselbok jag ska beställa, lutar åt en med jättehärliga väskor. Här finns massor att välja på, inte är de dyra heller!

Inga kommentarer: