torsdag 24 januari 2008

Flitens lampa...

...lyser inte här. Nej nu börjar det urarta totalt, detta var ju från början tänkt som en syblogg men har alltmer blivit "diverse"! Så kan det gå när man inte kommer åt sin gamla Singer såsom förr, mycket beroende på att lillen inte är särskilt road av att se på såna aktiviteter längre och när han sover går det inte heller för han vaknar på direkten av höga ljud numera. Destovärre ligger sovrummet vägg i vägg med arbetsrummet, hur dumt som helst.

Såg någonstans en utmaning som går ut på att visa sin favoritlampa och den hakar jag på, i brist på annat... är det någon som känner sig manad att visa sin så varsågod!

Lampfoten kommer från en loppis i Alingsås, eller om det var Borås. En obearbetad björkvedbit med ett metallrör i, ganska harmlös men desto charmigare. Skärmen köpte jag på Rättviks marknad i höstas, tycker den ger ett mysigt ljus och så är jag ju svag för prickigt!

1 kommentar:

Naíma´s sa...

Jag är inte bara sytokig utan även inredningstokig.Jag tycker din lampa är hur snygg som helst. Att den är prickig gör det hela ännu bättre....och lampfoten....:)