lördag 19 januari 2008

Nostalgitripp

Lite nya smycken måste man ju göra sig till vårkanten, börjar med ett synnerligen lättgjort halsband. Det är ett gammeldags bokmärke som jag klippt till i samma storlek som en glasplutt från IKEA, med lite vattendroppseffekt. Limmade ihop det med ett snäckskalshänge, på med alltsammans på en antik silverkedja och snipp snapp blev det ett rart smycke.

Men oj vad svårt att fota det, blixten reflekterades i glaset och skärpan hamnade helt åt skogen fel så jag tog säkert 50 bilder innan det blev en där man ser motivet någorlunda. Med årstidens klena dagsljus gick det inte heller att få till något utan blixt, eller så är det kameran som kunde varit bättre, vad vet jag?

Materialkostnad: ca 5 kronor + kedjan som jag inte vet värdet på riktigt, men högt affektionsvärde eftersom jag fått det av min kära mormor.

Inga kommentarer: