söndag 27 maj 2007

Turkos lillkille

Av ett par gamla avlagda t-shirts sydde jag en mysbyxa med matchande mössa till minstingen. Det randiga tyget, från E-trikå, hade jag gjort en tröja av till mig själv för länge sen, men den blev i kortaste laget så den var knappt använd. Nu blev mudden i midjan lite väl vid och nog för att F är något krallig men den kunde han inte fylla upp riktigt. Så jag klippte av den (sprätta, nänä) och minskade ner vidden. Som tur var blev byxorna nu även lagom höga i midjan. Perfekta att ha när kick-övningarna sätter igång i babysittern! Mössan blev lagom stor och sitter bra tack vare den smala muddkanten. Inte alltför tight. Modifierad Po.P modell.

1 kommentar:

Thea sa...

Hittade till din blogg från min! Jättekul med en ny syblogg! Jättefina byxor du sytt till lillkillen!